100 Kata-Kata Cinta Melayu – Pendek, Islamic, Romantis

100 Kata-Kata Cinta Melayu - Pendek, Islamic, Romantis

Kata Kata Cinta Melayu

Jika harus memilih, antara nafas dan cinta. Maka aku memilih nafas terakhir untuk mengatakan, “Aku cinta padamu.”

Cintailah dia seperti kamu mencintai dirimu sendiri. Sayangilah orang yang kamu sayang, sama seperti kamu menyayangi dirimu sendiri.

Kesabaran itu menguji ketabahan seseorang. Setiap kesabaran yang disusuli dengan keikhlasan akan menjanjikan ganjaran yang lumayan di akhirat kelak.

Semua kenangan indah yang pernah kita lalui bersama akan selalu aku ingat sampai bila-bila

Aku mencintaimu bukan kerana engkau terlihat sempurna. Akan tetapi kerana keberadaan mu yang membuat aku merasa sempurna.

Kita hidup dengan memiliki dua pilihan iaitu memilih atau diplih. Jika kamu memilih, pilihlah yang terbaik untuk dirimu. Dan jika dipilih, maka jadilah yang terbaik untuknya.

Mungkin badanku lemah. Akan tetapi cintaku kepadamu telah menguatkan seluruh jiwa ragaku.

100 Kata-Kata Cinta Melayu - Pendek, Islamic, Romantis

Cinta itu manis saat baru hendak dimulakan. Akan tetapi ia akan menjadi lebih manis lagi kalau tidak pernah berakhir.

Kita hidup dengan memiliki dua pilihan iaitu memilih atau diplih. Jika kamu memilih, pilihlah yang terbaik untuk dirimu. Dan jika dipilih, maka jadilah yang terbaik untuknya.

Cinta sejati itu tidak datang dari pandangan mata. Ia datang dari pandangan hati. Jika ada keraguan dihatimu, lupakanlah. Dia mungkin bukan untukmu.

100 Kata-Kata Cinta Melayu - Pendek, Islamic, Romantis

Kata Kata Cinta Pendek

Cinta ibarat sebuah tanaman yang harus diberi pupuk sebuah kejujuran, ketulusan, dan kepercayaan.

100 hati pun masih terlalu sedikit untuk membawa semua cintaku padamu.

Mencintaimu adalah kelemahan terbesar dan kekuatan terbesarku.

Baca: Kedai Kucing Murah di Semenyih

Biarkan raga yang terpisah, bukan cinta kita.

Cinta adalah bunga, kamu harus membiarkannya tumbuh.

Cinta sejati tak selalu berjalan lurus.

Cinta tidak terlihat dengan mata, tetapi dengan hati.

Terkadang hati mampu melihat apa yang tidak tampak di mata.

Mencintai diri sendiri adalah awal dari romansa seumur hidup.

Mulai setiap harimu dengan fikiran positif dan hati yang bersyukur.


Kata-Kata Cinta Sedih

Mahalnya harga sebuah kejujuran. Sekali kau tipu orang, sampai bila-bila pun orang akan susah untuk percaya kau lagi.

Tidak usah BERCINTA jika hanya BERPURA-PURA.

Jangan takut untuk melepaskan seseorang pergi. Jika memang dia tercipta untukmu, dia akan kembali padamu.

Semua orang mampu memberikan CINTA, tetapi tidak semua orang mampu memberikan KESETIAAN.

Baca: Ayat Ayat Sedih Kehidupan – Pendek (Bergambar)

Awak bukan jodoh saya dan saya bukan jodoh awak. Tak payah nak buang masa.

Mencintai itu mudah. Dicintai juga mudah tetapi untuk dicintai orang yang kita cintai teramat sukar.

Kenangan lalu itu terlalu indah untuk dilupakan. Terlalu pahit untuk dikenang. Tapi, kenapa begitu sukar untuk dilupakan.

Walaupun sebenarnya aku tidak ingin melepaskanmu begitu saja. Aku harap kau bahagia dengan dia.

Orang yang suka berkata JUJUR akan mendapat 3 perkara – KEPERCAYAAN, CINTA dan RASA HORMAT.

Wanita yang terluka hatinya kadang-kala tak terluah di bibirnya. Namun di dalam hatinya, dia berharap agar orang lain faham isi hatinya.


Kata-Kata Cinta Sederhana Tapi Bermakna

Dalam diam, aku memperjuangkan cintamu dalam doaku.

Janganlah engkau berduka atas apa yang telah terjadi, karena tidak ada apapun di dunia ini yang abadi.

Perempuan itu sama seperti bunga. Mereka harus diperlakukan dengan lembut, baik, dan penuh kasih sayang.

Cinta bukanlah mencari pasangan yang sempurna, tapi menerima pasangan kita dengan sempurna.

Cinta itu pelita kehidupan, jika kamu menolaknya, persiapkanlah dirimu akan kegelapan.

Lelaki yang baik tidak akan bermain-main dengan cinta, sebab dia tahu kata cinta menuntut tanggung jawab.

Janji Allah tidak pernah mengecewakan. Bila kamu masih merasa kecewa mungkin ada yang salah dengan imanmu.

Kebanyakan dari kita tidak mensyukuri apa yang sudah kita miliki, namun kita menyesali apa yang belum kita capai.

Cinta bukan lah hal yang kau cari. Tapi cinta adalah sesuatu yang menemukanmu.

Cinta itu tentang seseorang yang selalu membuatmu tersenyum sejak pertama kali kamu mengenalnya


Kata-Kata Cinta Islami

Temukan pasangan hidup yang bisa membimbingmu, bukan hanya di dunia, tapi juga di akhirat.

Ya Allah. Jika hamba jatuh cinta, biarkan hamba menaruh hati pada seseorang yang hatinya terpaut pada-Mu.

Memang dihadapanmu aku malu memandangmu. Tetapi didalam doa, aku terang-terangan meminta agar dijodohkan denganmu.

Betapa beruntungnya mereka yang mencintai Allah. Mereka tidak akan pernah berpisah dengan kekasih mereka.

Aku selalu menghawatirkanmu dari setiap kesedihan yang akan mencuri senyummu.

Cinta sejati tidak berakhir dengan kematian. Jika Allah menghendaki, cinta itu akan berlanjut sampai ke surga.

Allah menguji kita dengan sesuatu yang kita cintai, maka janganlah berlebihan mencintainya, agar saat sedih tidak berlebihan.

Aku akan memohon kepada Allah untuk berjumpa denganmu dua kali, sekali di dunia ini dan sekali lagi di surga.

Allah telah menuliskan nama pasanganmu. Yang perlu kau lakukan adalah memperbaiki hubunganmu dengan-Nya.

Jangan pernah berhenti dalam berharap, karena Allah itu lebih tahu bila waktu yang tepat untuk mengabulkan permintaanmu.


Kata-Kata Cinta Singkat

Cinta sebenarnya dimulai setelah pernikahan.

Senja sentiasa berjaya membuatkan rindu semakin candu

Maka sesungguhnya bersama kesulitan itu ada kemudahan.

Berikan tanganmu, dan mari langkahkan kaki menuju Allah.

Mencintai dan dicintai itu adalah anugerah terindah dari Allah Subhanahu wata’ala

Terkadang Waktu yang membuat jarak seakan jauh

Memejamkan mata adalah cara aku merasakan hadirmu di sampingku

Doaku terlampau sederhana agar kau datang disetiap tidur lelapku

Aku tak boleh berhenti sayang, kerana aku sudah terlanjur sayang

Tuhan, aku sangat menyayangi dia, izinkanlah aku hidup bersama dia untuk selamanya

Kata-Kata Cinta Melayu Kata-Kata Cinta Melayu Kata-Kata Cinta Melayu

Bergambar Ayat Pickup Line Malaysia Terbaik

Bergambar Ayat Pickup Line Malaysia Terbaik

Awak tahu tak apa beza awak dengan api?
Apa dia?
Api cairkan lilin. Awak cairkan hati saya

Awak tahu tak apa beza awak dengan Nippon Paint?
Tak tahu. Apa dia?
Nippon Paint mewarnai dinding. Tapi awak menarnai kehidupan saya

Bertuah awak nie. Cantik. Pandai. Tapi, satu je yang awak tak ada
Apa dia?
Awak takde saya.

Bergambar Ayat Pickup Line Malaysia Terbaik

Baca: Gambar – 50 Ayat Pickup Line Cinta

Daripada awak buat rumah terbuka untuk raya, baik awak buka hati awak untuk saya

Balik kampung nanti, kirim salam kat mak awak. Mana tahu, tahun depan mak awak naik pangkat jadi mak mentua saya.

Apa beza awak dengan sekolah?
Tak tahu. Apa dia?
Sekolah kerajaan punya. Awak saya punya.

Bergambar Ayat Pickup Line Malaysia Terbaik

Apa hukum nun mati bertemu dengan ta?
Ikhfa hakiki
Ooooo, kalau ssaya bertemu dengan awak, cinta hakiki lah ek

Orang Terengganu sebut ayam apa ek?
Ayang?
Ya saya.

Awak tahu tak kenapa buah kiwi masam?
Entah. Tak tahu
Sebab semua manisan dia ada kat awak

Awak, saya sakitlah
Sakit apa?
Sakit mencintai awak secara diam-diam

Baca: Malaysia: Pantun Cinta – Lucu, Lawak, Romantik

Mungkin saya tak sempurna di mata orang lain. Tapi, cukuplah saya sempurna di mata awak seorang sahaja.

Wahai sang angin, sampaikan rindu aku padanya. Andai rindu aku ditolak. Tiuplah rumahnya sampai roboh.

I sebelah U
U sebelah I
Tengok keyboard kalau tak percaya

Apa peta tak?
Nak buat apa?
Nak cari jalan ke hati awak

Sejak kenal awak, saya rasa tak sedap badan. Macam terkena kencing manis
Kenapa? Ada tanda-tanda ke?
Taklah. Sebab awak manis sangat

Baca: Romantik – Ucapan Hari Lahir Untuk Suami

Bergambar Ayat Pickup Line Malaysia Terbaik

pickup line malaysia, pickup line melayu, pickup line terbaik, best pickup line, ayat pickup line, Bergambar Ayat Pickup Line Malaysia Terbaik

Gambar – 50 Ayat Pickup Line Cinta

Gambar - 50 Ayat Pickup Line Cinta

Apa beza awak dengan HABUK?
Erk…tak tahu.
Habuk melekat di mata saya, tapi awak melekat di hati saya

Awak cuba kira 1 sampai habis….
Ala…. tak habis laa..
Haaa, macam tu lah sayang saya kat awak. Takkan habis

Awak nak tahu tak apa beza peti ais dengan awak?
Apa dia?
Peti ais sejukkan air. Tapi awak sejukkan hati saya

Awak cuci muka pakai gula ke?
Ehh, taklah. Kenapa?
Sebab muka awak nampak manis hari-hari

Gambar - 50 Ayat Pickup Line Cinta

Awak, saya dah tak sabar nak makan.
Nak makan apa?
Makan nasi minyak kitalah

Awak….saya takutlah.
Takut apa?
Saya takut kehilangan awak

Jauh termenung. Awak termenungkan apa?
Saya tengah tenung memikir masa depan kita

Remember me? I am Joe
Joe mana?
Jodoh awak

Rumah apa yang paling indah?
Rumah banglo
Salah!. Rumah paling indah adalah rumahtangga yang bakal kita bina

Awak nurse ke?
Ya, saya nurse. Kenapa?
Kalau macam itu, nescaya awaklah jodoh saya

Awak ni ibarat matahari. Saya pula ibarat aiskrim.
Sebab bila awak senyum, saya pula cair.

Gambar - 50 Ayat Pickup Line Cinta

Awak asal mana?
Saya asal Johor.
Salah! Awak sebenarnya asal dari tulang rusuk kirii saya.

Walaupun makanan kat Pasar Malam semua sedao, tapi sedap lagi mata ini memandang awak.

Kita nak kemana ni?
Nak ke hati awak

Nak tahu apa persamaan awak dengan azan Maghrib? Dua-dua saya tunggu.

31 Ogos nanti boleh ke saya nak pacak bendera kat hati awak?
Sebab apa?
Sebab disinilah lahirnya sebuah cinta

Gambar - 50 Ayat Pickup Line Cinta

Hai awak, saya ada tugas untuk awak.
Tugas apa?
Tugas awak adalah untuk menjaga hati saya

Mereka sibuk nak pilih pemimpin untuk masa depan negara.
Tapi, saya sibuk nak pimpin awak untuk masa depan kita

Tahu tak apa beza awak dan jerebu?
Apa dia?
Jerebu masuk hidung saya, awak pula masuk dalam hati saya.

Baca: Kata Kata Cinta Sejati Untuk Kekasih

Awak tak penat ke?
Kenapa?
Hari-hari awak asyik berlegar-legar dalam kepala saya.

Awak, tudung awak cantik. Tapi sayang…..
Saya kenapa?
Akhirnya awak panggil saya sayang juga

Awak jangan lupa tau.
Lupa apa?
Jangan lupa yang saya ini milik awak

Saya sangka saya akan buta.
Sebab awak lebih bersinar daripada matahari

Abang nak ikat tepi atau ikat mati?
Lepas tengok awak, tiba-tiba abang nak ikatan yang sah

Awak ni pelumba lari ke?
Dari dulu saya cuba nak kejar awak, tapi tak dapat-dapat

Saya nak minta sesuatu boleh?
Nak minta apa?
Minta-minta lah awak jodoh saya

Saya tengok awak ini haram semacam je.
Apa kata saya halalkan awak

Baca: Selamat Malam Sahabat Quotes Bahasa Melayu

Boleh tak saya nak berbuka puasa dengn awak?
Kenapa?
Setahu saya, sunat untuk berbuka puasa dengan benda manis nie

Balik kampung tak tahu ini?
Tak. Sebab saya dah lama berkampung di hati awak

Apa beza awak dengan mahkota?
Emmm tak tahu
Mahkota bertahta di kepala. Tapi, awak bertahta dihati saya.

Awak ni magnet ke?
Sebab dari duli i tertarik dengan U

Nampak barang saya jatuh tadi?
Barang apa?
Barangkala saya dah jatuh hati kat awak

Awak ni mesti arkitek kan?
Sebab awak dah bina istna cinta dalam hati kita

Dik..pisang goreng seringgit. Tak nak cheese
Ok bang.
Tapi, nak kiss

Kalau dapat hati lembu, saya tak makan sangat.
Tapi, kalau hati awak, saya bawa ke jinjang pelamin

pickupline 2020, pickup line makanan, pantun pickup line, pickup line sepahtu, ayat pickup line deep, teka teki pickup line, pickupline agama, pickup line sekolah, Gambar – 50 Ayat Pickup Line Cinta  Gambar – 50 Ayat Pickup Line Cinta 

Kata Kata Cinta Sejati Untuk Kekasih

Kata Kata Cinta Sejati Untuk Kekasih

Cinta sejati itu memandang kelemahan, lalu dijadikan kelebihan untuk saling mencintai.

Cinta tidak selamanya harus memiliki. Namun, cinta akan selamanya kekal abadi di hati kita.

Baca: 30+ Ideas Sanah Helwah Wishes to Friends, Husband etc

Aku akan kembali. Aku akan mencarimu. Mencintaimu. Menikahimu. Dan hidup bersamamu.

Menyebutmu dalam doaku adalah cara terbaik menterjemahkan tiap keping rinduku padamu.

Kamu adalah doaku yang telah menjadi nyata.

Cintailah dia seperti kamu mencintai dirimu sendiri. Sayangilah orang yang kamu sayang, sama seperti kamu menyayangi dirimu sendiri.

Kata Kata Cinta Sejati Untuk Kekasih

Cinta sejati tidak datang dari luar diri. Namun, dia harus terbentuk dari dalam diri kita sendiri.

Kadang-kadang Tuhan turunkan petir dan kilat. Kita menangis mencari di mana hilangnya matahari. Rupa-rupanya Tuhan hendak beri kita pelangi.

Lelaki yang baik tidak akan bermain-main dengan kata cinta sebab dia tahu kata cinta menuntut tanggungjawab.

Cinta sejati itu rentang menemukan “Rumah” bukan “Singgahan”

Kata Kata Cinta Sejati Untuk Kekasih

Wahai rembulan yang pudar, jenguklah kekasihku. Dia tidur sendirian. Hanya berteman hatinya yang rindu padaku.

Kata Kata Cinta Sejati Untuk Kekasih

Cintailah dia dengan hatimu. Sayangilah dia dengan penuh ketulusan.

Cinta itu indah tapi juga rumit.

Baca: 10+ Himpunan Doa Hari Jumaat Terbaik

Sahabat itu manis kalau baru, Lebih manis kalau jadi cinta. Tapi yang paling manis itu adalah kamu.

CINTA itu indah. Namun, tak selamanya keindahan itu mengandungi cinta.

Aku akan tetap menantimu mesti aku tahu, mustahil bagiku untuk memilikimu.

Dalam diam, aku memperjuangkan cintamu dalam doaku.

Cinta adalah ketika kamu menitikkan air mata, tetapi masih peduli terhadapnya.

Kenapa tisu bermanfaat, karena cinta tak pernah kemarau.

Jika harus memilih, antara nafas dan cinta. Maka aku memilih nafas terakhir untuk mengatakan, “Aku cinta padamu.”

Berhentilah mencari orang yang sempurna, tetapi carilah orang yang juga mampu memperbaiki keturunanmu.

Cinta itu indah. Tapi, kehilangan itu yang menyakitkan.

YAKIN membuatkan segalanya jadi mungkin. CINTA membuat segalanya jadi mudah.

Kata Kata Cinta Islami, Sedih Untuk Kekasih Kata Kata Cinta Islami, Sedih Untuk Kekasih

Malaysia: Pantun Cinta – Lucu, Lawak, Romantik

Malaysia: Pantun Cinta - Pendek, Lucu, Lawak, Romantik etc

Jika mahu menanam tebu
Tanamlah dekat dengan pohon ru
Jika kamu cinta padaku
Ucap sahaja I love you

Seribu satu pohon beringin
Hanya satu si pohon randu
Malam ini aku terasa dingin
Hanya wajahmu yang aku rindu

Malaysia: Pantun Cinta - Pendek, Lucu, Lawak, Romantik etc

Kembang gula di tepi perigi
Untuk aku minum dengan jamu
Kemana pun kamu pergi
Aku selalu rindu kamu

Tinggi-tinggi burung merbuk
Terbang melayang ke tanah rata
Hati teringat mulut menyebut
Wajah terbayang di depan mata

Kelip kelip di tengah hutan
bintang dilangit indah menawan
Walau cinta banyak rintangan
Akan ku jaga dengan kesetiaan

Jalan-jalan ke kota samarinda
Tidak lupa bawa bambu
Makin lama makin bahagia
Lihat kamu bertudung ungu

Pergi kepasar beli jeruk
Jangan lupa bawa fulus
Wajahku memang buruk
Namun hatiku sangat tulus

Buah kedondong baru dipetik
Buah duku masam rasanya
Ada ramai gadis cantik
Hanya kamu yang aku cinta

Malaysia: Pantun Cinta - Pendek, Lucu, Lawak, Romantik etc

Anak kecil suka menangis
Mahu kah engkau membantuku
Duhai engkau gadis manis
Mahukah dirimu jadi pacarku

Pohon selasih tumbuh melata
Tumbuh perdu jauh di sana
Sepasang kasih mabuk bercinta
Siang merindu malam merana

Sungguh bahaya ular kobra
Jika dipatuk boleh koma
Sungguh bahagia aku rasa
Jika kita selalu bersama

Langit biru terlihat sendu
Warna ungu berubah semu
Jarak jauh mencambahkan rindu
Aku Ingin selalu dekat denganmu

Malam ini aku tunggu khabarmu
Yang datang hanya cerita
Masih ku tunggu jawapanmu
Aku harap kamu juga cinta

Baca: Koleksi Bergambar Ucapan Hari Lahir Untuk Anak Islamik

Malaysia: Pantun Cinta - Pendek, Lucu, Lawak, Romantik etc

Buah langsat baru dipetik
Buah rambai buah delima
Ada ramai wanita cantik
Cuma kamu yang aku cinta

Membawa peti dari Melaka
Berisi pakaian si anak raja
Kalau hati sudah merasa suka
Semua benda indah di mata

Baca: Malaysia – Selamat Malam Sayangku Intan Payung

Pepagi minum secawan kopi
Sambil meratah sayur bayam
Tidak berjumpa kamu sehari
Rasanya umpama dua puluh empat jam

Malaysia: Pantun Cinta – Pendek, Lucu, Lawak, Romantik etc Malaysia: Pantun Cinta – Pendek, Lucu, Lawak, Romantik etc