Kata-Kata Cinta Sweet, Sederhana Tapi Bermakna

Kata-Kata Cinta Sweet, Sederhana Tapi Bermakna

Cinta mengajar kita menerima kekurangan seseorang bukan kelebihannya.

Di atas langit masih ada langit!. Dibawah langit masih ada aku yang sangat tulus mencintaimu

Aku tidak minta bintang atau bulan kepadamu. Cukup temani aku selamanya di bawah cahayanya.

Ya Tuhan, jagalah dia. Lancarkan segala yang dikerjakan. Jauhkan dia dari segala hal-hal yang buruk.

Jika kau adalah mimpi, maka aku tidak mahu terbangun.

Kamu memang bukanlah yang pertama dihatiku. Tapi, aku pastikan kamu adalah yang terakhir mengisi hati ini.

Kata-Kata Cinta Sweet, Sederhana Tapi Bermakna

Baca: Gambar: Kata Kata Semangat Untuk Berjaya – Malaysia

CINTA itu adalah ketika kebahagiaan orang lain lebih penting dari kebahagiaanmu sendiri.

Mencintai seseorang yang juga mencintaimu adalah hal paling berharga di dunia ini.

Cuma diri kamu seorang yang bisa memluluhkan hati ini. Kamulah yang terindah dalam hidupku.

Ingin aku mengatakan betapa bahagianya memilikimu sebagai teman hidup


CINTA itu sangatlah sederhana. Cukup hanya ada AKU dan KAMU. Dan KITA akan selalu bersama.

Tetaplah bersamaku jadi teman hidupku. Berdua kita hadapi dunia.

CINTA tidak terdiri dari menatap satu sama lain. Akan tetapi dalam memandang bersama ke arah yang sama.

Baca: PDF Doa Dhuha Rumi, Terjemahan, Jawi

Kau pesona. Kaulah bunga. Kau tiada tara dan tiada dua.

Aku hanya ingin bersamamu pada dua waktu. Sekarang dan selamanya.

Saat kita jauh, sebenarnya hanya raga kita yang jauh. Namun, hati kita selalu dekat. Karena hatiku ada di hatiku.

Cinta yang tulus adalah cinta yang bisa menerima masa lalu dan bersedia membangun masa depan bersama.

Kata-Kata Cinta Sweet, Sederhana Tapi Bermakna

Ketika malaikat menawarkan 3 permintaan kepadaku, Aku hanya pinta satu sahaja iaitu bisa memiliki cintamu.

Aku tidak mahu hadiah kecuali cinta dan perhatianmu.

Aku akan kembali. Aku akan mencarimu. Mencintaimu. Menikahimu. Dan hidup tanpa rasa malu.


Berdekatan mahupun berjauhan. Kamu tetap berada di hatiku selamanya.

Aku mencintaimu tanpa alasan. Tapa kenapa. Tanpa tetapi dan tanpa pertanyaan lainnya.

Seandainya kehadiran aku di dalam hidupmu sebagai cahaya, tetapkanlah aku untuk terus di dalam hatimu untuk menyinari kehidupanmu.

PERIHAL RINDU – Sesering apa pun kau datang, ia tak pernah lunas dan tak pernah tuntas.

Satu hal yang aku tunggu akan hari yang indah ini adalah kehadiranmu.

Setiap orang ketagihan akan sesuatu. Kebetulan saja aku ketagihan bertemu denganmu.

Saat mentari datang, aku lihat wajahmu pada bening embun yang menggantung di dedaunan…saat itulah aku merasa cintaku ada pada dirimu.

Berikan aku cinta terindah yang hanya untukku.

Tak pernah terpikirkan untuk menyakitimu sekarang, esok dan nanti. Kau akan selalu ada dihatiku.

Kita di sekitar senja adalah kenangan. Kita selamanya adalah impian. Kita bersama kini itu kenyataan. LOVE YOU SAYANG.


Hidupku tidak untuk menyebutkan kelebihanmu. Namun, belajar untuk menutupi kelemahanmu.

Kata-Kata Cinta Sweet, Sederhana Tapi Bermakna Kata-Kata Cinta Sweet, Sederhana Tapi Bermakna

50 Kata Kata Cinta Islami, Sedih, Terungkap Indah

50 Kata Kata Cinta Islami, Sedih, Terungkap Indah

Kata Kata Cinta Islami

Kenal cinta Allah dahulu baru boleh kenal cinta manusia.

CINTA ALLAH. Cinta pada dunia, maka dunia akan pergi. Cinta pada manusia, manusia akan mati. Cintailah Allah karena Dialah yang kekal abadi.

Katakanlah kalau cinta akhirnya menikah. Karena cintamu akan mulia dihadapan Allah.

Barangkali Tuhan sedang tidak ingin kami jatuh cinta. Agar kamu boleh mencintai dirimu lebih lama.

Kalau kau mencintai karena Allah SWT, cintamu tak akan pernah mati.

Kau tidak akan pernah menemukan cinta sejati sampai kau belajar mencintai Allah terlebih dahulu.

Gunakanlah syukur ketika engkau dicintai dan gunakanlah sabar ketika engkau dibenci.

Baca: Gambar Kata Kata Sedih – Keluarga, Wanita, Kekasih

50 Kata Kata Cinta Islami, Sedih, Terungkap Indah

CINTA SEJATI bagiku adalah menempatkanmu di relung hati terdalam, menyiraminya dengan kasih sayang dan redha Allah SWT. Lalu, mengajakmu bersama-sama menuju Jannatul Firdaus..

Dirimu memang bukanlah yang pertama. Tapi, bagiku hanya kamu yang bisa membuatku sebahagia sekarang.

Manusia tidak akan menemukan CINTA SEJATI apabila gagal mencintai Allah.

Kamu harus tahu, cinta kita bersemu semuanya karena Allah SWT.

Aku sungguh jatuh cinta hanya kerean melihat wajah berhias jilbab dan ketaatanmu kepada Allah SWT.

Jangan gelisah. Agamaku akan selalu menjaga pandanganku.

Baca: Bangkit Daripada Sedih – Kata Kata Semangat Islam


Kata Kata Cinta Jarak Jauh

Saat jarak memisahkan. Satu yang harus kamu ketahui. Akan aku jaga cinta ini untukmu.

Cinta itu bukan apa yang dipikirkan oleh akal. Tapi, cinta adalah apa yang dirasakan oleh hati.

Mungkin kamu baru tau arti kehadiranku setelah aku benar-benar pergi.

Sentiasa berhubung dan elakkan berdiam diri untuk tempoh yang lama.

JARAK bukanlah suatu masalah jika dua hati saling SETIA

Baca: Bergambar Ucapan Jumat Barakoh Quotes Indah

Macam best je CINTA JARAK JAUH ni. Hari-hari rindu. Hari hari tak gaduh. Hari hari video call. BETUL TAK?

Jarak hanya cobaan untuk melihat seberapa jauh cinta bisa bertahan.

CINTA dan KESETIAAN teruji ketika jarak dan waktu memisahkan. Dan hanya KEPERCAYAAN yang mampu emmpertahankannya.

Sejauh apapun jarak memisahkan kita esok, tak kan mampu menghapus dan merubah keyakinanku padamu. Dan aku percaya kau pun begitu.

Mencintai dengan rasa sabar dan setulus hati. Meski kita terhalang jarak, rasa ini tak akan pernah pudar.

Baca: Malaysia: Pantun Cinta – Lucu, Lawak, Romantik


50 Kata Kata Cinta Islami, Sedih, Terungkap Indah

Kata Kata Cinta Sedih

Kalau suamimu marah, kau harus tenang. Saat yang satu menjadi api, yang lainnya harus menjadi air.

Tidak akan ada perihal kecewa jika kita menaruh harapan pada yang semestinya. Juga, tidak akan merasa sakit jika kita selalu menempatkan pada cinta yang terbaik.

Sebenarnya kamu tidak pernah kecewa pada orang lain. Kamu hanya kecewa dengan harapan yang kamu bangun sendiri tentang orang itu.

DIAM adalah bahasa terbaik ketika sedang kecewa dengan keadaan.

Begitulah ketika kita menaruh harapan kepada manusia yang didapat hanya KECEWA.

Mencintai orang yang sedang mencintai orang lain itu sama saja dengan menyakiti diri sendiri.

Dia tidak pernah menjadi milik aku. Tapi, kehilangannya sangat melukakan hati aku.

Putus cinta bukan berarti putus asa dan harapan. Tapi, putus cinta menjadikan kita lebih dewasa dan kuat.

Aku tersenyum dibalik kesedihan. Walaupun sakit, aku akan cuba untuk ettap tersenyum.

50 Kata Kata Cinta Islami, Sedih, Terungkap Indah

Kadang kamu harus dengarkan kata hati. Jangan tanyakan siapa yang kamu cintai. Tapi, tanyakan siapa yang buatmu bahagia dan dihargai.


Kata Kata Cinta Terungkap Indah

Cinta terasa sempurna karena hatimu.

Untuk memiliki CINTA PERTAMA adalah sesuatu yang hebat! Tetapi memiliki CINTA TERAKHIR adalah jauh lebih hebat!

CINTA ITU HEBAT. Dia bisa membuat orang yang lemah menjadi kuat dan orang yang kuat menjadi lemah.

Takkan kau rasai indahnya cinta andai tiada cinta buat yang Esa.

LELAKI yang HEBAT adalah LELAKi yang SENTIASA memastikan WANITA yang disayangi dengan sempurna MENUTUP AURAT.

SUAMI yang HEBAT adalah suami yang selalu bagi pinjam telinga dia untuk dengat cerita dan luahan hati isterinya.

CINTA bukan bererti MENCINTAI seseorang yang SEMPURNA. Tapi, bagaimana MENCINTAI seseorang yang TIDAK SEMPURNA dengan cara yang SEMPURNA.

50 Kata Kata Cinta Islami, Sedih, Terungkap Indah

Mengetahui isi hati seseorang adalah hal yang tak mungkin. Tapi, isi hati akan tergambar melalui SIKAP dan PERKATAAN.

Kita menghabiskan waktu mencari CINTA YANGS EMOURNA. Ketimbang berusaha menciptakannya.

Bertemu adalah kesempatan. Mencintai adalah pilihan. Belajar mencintai orang yang tidak sempurna itu baru namanya pilihan diantara banyak kesempatan/

CINTA adalah kunci utama untuk membuka pintu gerbang kebahagiaan.


Kata Kata Cinta in English

Love is when the other person’s happiness is more important than your own

Love yourself first and everything else falls into line. You really have to love yourself to get anything done in this world.

Long distance relationship will work if 2 people in love are strong in faith, love and respect for each other.

There is only one happiness in this life, to love and be loved.

Whatever our souls are made of, his and mine are the same.

Bangkit Daripada Sedih – Kata Kata Semangat Islam

Kekecewaan adalah salah satu cara Tuhan dalam berkata: “Aku punya sesuatu yang lebih baik buat kamu”.

Luka yang kamu goreskan sudah saya maafkan. Namun, jika kamu tidak bahagia, itu adalah kerana Tuhan Maha Membalas.

Lebih baik kehilangan sesuatu demi Tuhan. daripada kehilangan tuhan demi sesuatu.

Air mata dapat membersih dan menjernihkan hatimu. Menangislah sepuas hatimu.

Kata Kata Semangat Islam

Menangislah bila harus menangis. Kerana kita adalah manusia. Manusia akan terluka dan manusia pasti akan menangis. Namun, manusia juga boleh mengambil hikmah dan pengajaran daripadanya.

Apa sahaja kesilapan yang kita belajar dari masa lalu akan membantu kita dimasa hadapan. Namun, selagi kita tidak belajar daripadanya, kesilapan yang sama akan tetap berulang.

Bersabarlah. Manisnya hidup akan terasa setelah lelahnya berjuang.

Jangan mengeluh dan jangan menyerah. Teruskan berjuang. Semuanya akan baik pada waktunya. Semangat!

Baca: Putus Asa – Koleksi Kata Kata Semangat Malaysia

Mengeluh membuat hidup kita tertekan. Sedangkan bersyukur membawa kita pada jalan kemudahan.

Jangan biarkan masa lalu meragut masa kini sehingga menghancurkan masa depanmu.


Kata-Kata Semangat Dari Kegagalan

Allah menyayangimu. Cara Allah menyayangimu bukan dengan mengurangi beban yang kau pikul Tapi, dengan cara menambah bebanmu. Berbagai kesulitan yang kau hadapi adalah caraNya untuk menguatkanmu. Sehingga kau mampu melaksanakan amanah.

Kata Kata Semangat Islam

YAKINLAH. Ada sesuatu yang menantimu selepas banyak kesabaran (yang kau jalani) yang akan membuatmu terpana dan lupa betapa pedihnya rasa sakit.

BELUM TENTU yang ahli maksiat masuk neraka. BELUM TENTU yang ahli ibadah masuk syurga. Kerana dosa dapat terhapus dengan kesungguhan taubat dan pahala dapat terhapus dengan ujub dan riak.

Masalah tidak akan menjadi rumit jika kita boleh menyingkapnya dengan baik dan dengan kelapangan hati.

Disebalik kata ISTIQOMAH, ada perjuangan yang kuat, pengorbanan yang banyak dan doa yang tidak pernah berhenti.

TETAP PERCAYA KEPADA ALLAH. Ketika semua hal tidak berjalan seperti apa yang anda inginkan. YAKINLAH!! Allah memiliki rencara yang lebih baik untuk anda.

Baca: Tip Kurus: Kebaikan Green Tea / Teh Hijau

ALLAH SELALU DEKAT. Kita sahaja yang seringkali menjauh.

Kegagalan adalah kemenangan yang tertunda. Jangan menyerah kerana dengan menyerah, bererti tidak ada kemenangan.

Perkataan SAHABAT YANG JUJUR lebih besar harganya daripada harta benda yang diwarisi dari nenek moyang.

Usaha terus meskipun situasi semakin sulit.


Ayat Semangat Untuk Orang Sedih

Dahulu Maksiat, sekarang Taat
Dahulu Nakal, sekarang Baik
Dahulu Mabuk, sekarang Taubat
Dahulu Kedekut, Sekarang Taubat.
Kita semua punya masa lalu. Tapi, kita juga berhak untuk punya masa depan.

TIDAK ADA KATA GAGAL sebelum kau berusaha bersungguh-sungguh dengan akal, fikiran, tenaga dan kesabaran yang utuh.

Kegagalan terbesar adalah ketika kita tidak pernah mencuba.

Jangan biarkan hatimu berlarutan dalam kesedihan atas masa lalu. Adakah kamu tidak pernah bersiap sedia untuk menghadapi apa yang akan terjadi?

Setiap kejayaan memerlukan usaha dan kejujuran. Ketika anda menghadapi kegagalan, jadikan ia sebagai sebuah batu loncatan.

Hidup tidak selalu tentang bahagia. Hidup juga tentang kesedihan.

TUHANKU, hapuskan kesedihan hatiku dan kebingungan fikiranku. Bangunkan aku esok dalam kebahagiaan. Aamiin

Berharaplah bahawa esok hari kau akan bangun dalam kebahagiaan. Hapuskanlah segala kesedihan hati dan kegundahan fikiran saat kau akan terlelap.

Jadilah orang yang…
Kehilangannya dicari,
Kehadirannya dinanti,
Kepergiannya dirindui,
Kematiannya ditangisi,
Kebaikannya diteladani.

Jika tuhan mengambil sesuatu dari tanganmu, jangan berfikir dia sedang menghukummu. Dia hanya mengosongkan tanganmu agar kamu dapat menerima sesuatu yang lebih baik.

Kata Kata Semangat Islam

Kata Kata Semangat Islam Kata Kata Semangat Islam Kata Kata Semangat Islam

Putus Asa – Koleksi Kata Kata Semangat Malaysia

Putus Asa -  Koleksi Kata Kata Semangat Malaysia

Jangan mudah putus asa. Kejayaan pasti akan hadir. Cuma tunggu masa yang sesuai. Usaha sebaiknya. Allah tidak akan sia-siakan usaha itu. Insyaallah.

Suatu hari nanti, Allah pasti akan terbitkan segala hasil usaha yang kita lakukan sekarang. Jangan mudah putus asa untuk berjaya.

Kadangkala, Allah tak makbulkan doa kita hari ini sebab Allah nak kabulkan doa kita dikemudian hari. Jangan mudah putus asa dengan doa.

Hidup ini seperti menaiki basikal. Untuk tetap seimbang, kita harus terus bergerak.

Apabila diri kita dicaci oleh manusia, bertabahlah kerana itu adalah ujian bagi diri kita. Kuatlah wahai diri. Carilah Allah kerana Allah akan berikan kita segala ketenangan. Bertabahlah.

Jangan mudah putus asa. Semua orang yang berjaya pasti pernah gagal.

Doa adalah senjata paling kuat. Tapi, terkadang sebagai manusia…kita tidak sabar dalam menunggu dikabulkannya sesebuah doa. Tetapi ingatlah, setiap doa pasti akan dikabulkan oleh Allah. DIa menyediakan waktu yang terbaik untuk mengabulkan doa-doa kita.

Baca: Gambar: Kata Kata Semangat Untuk Berjaya – Malaysia

Jangan mudah menyerah. Tuhan selalu menyertai hambanya yang tidak mudah putus asa. Keep Fighting!!!

Bila Allah letakkan kita di bawah, sebenarnya Allah nak ajarkan kita cara untuk daki semula ke tempat yang lebih tinggi.

Jangan mudah berputus asa. Selagi kau tak gagal, kau takkan belajar. Kalau tak belajar, macam mana nak berjaya?


Kata-Kata Semangat Cinta

Tiada jalan singkat untuk kita sampai ke suatu destinasi yang sememangnya jauh. Perjalanan tetap melibatkan langkah demi langkah dan tingkat demi tingkat.

SENYUM dan ucapkanlah ALHAMDULILLAH kerana ALLAH masih izinkan kita bersama mereka yang kita SAYANG.

Perubahan yang kecil mampu merubah perkara yang besar

Putus Asa -  Koleksi Kata Kata Semangat Malaysia

MARI BERBAIK SANGKA. Barangsiapa yang menginginkan Husnul Khatimah, hendaklah dia selalu bersangka baik sesama manusia – Imam Syafie

Jadilah seperti pokok, saat orang membaling batu kepadanya, dia membalasnya dengan buah yang ranum.

Hiduplah seperti lilin menerangi orang lain. Jangan hidup seperti duri mencucuk diri dan menyakiti orang lain.

Kata-kata manusia yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati manusia yang keras – Hamka.

Ilmu pengetahuan seumpama perigi di padang pasir dan binatang di malam yang gelap. Oleh itu, kejarlah ilmu seberapa daya yang dapat.

Awan hitam yang datang, membawa hujan dan petir ke bumi. Buat pengajaran agar dirimu matang dalam menghadapi dugaan dan ,menjadi lebih berani.

Jika ada seseorang yang menghinamu, bersabarlah. Kasihanilah dia kerana dia tidak tahu bagaimana caranya untuk memuji. MAAFKANLAH kerana itulah dendam yang paling baik untuknya.


Kata-Kata Semangat Islam

Perbuatan adalah cerminan hati. Jika hari dipenuhi kebaikan, maka sikap dan tindakan akan baik. Begitu juga sebaliknya.

Putus Asa -  Koleksi Kata Kata Semangat Malaysia

Sesekali Allah uji kita, tapi kita cakap, “Aku tak pernah bahagia”.
Sesekali kita menangis, tapi kita cakap,” Aku jarang ketawa”.
Sesekali kita kecewa, tapi kita cakap.” Aku tak pernah berjaya”.
Banyaknya nikmat Allah yang kita lupakan. Tetapi ujianNya yang sedikit itu, yang kita hiraukan. Dimana syukur kita? Sedangkan hakikatnya ujian itu juga adalah salah satu rahmat dan tanda kasih sayang Allah pada kita.

Baca: Pantun Melayu Cinta : Pickup Line Sweet

Saudaraku, usahlah kamu gelisah dan keluh kesah bila ada manusia membencimu kerana pasti ada manusia lain yang menyayangimu. Saudaraku, gelisahlah jika jamu dibenci oleh Tuhanmu. Pasti tiada siapa yang akan menyayangimu di akhirat nanti.

Setiap pagi, sedekahkan Al-Fatihah kepada kedua Ibu Bapa (tidak kira masih hidup atau telah tiada), nescaya pintu rezekimu akan terbuat buat kamu.

Sebaik-baik perkataan itu ialah yang sedikit tapi memberikan kejelasan.

YAKIN. Sesuatu yang sudah ditakdirkan menjadi hak kita, Allah tidak akan memberikannya menjadi milik orang lain.

IKHLAS menerima kesalahan dan belajar dari setiap kesalahan akan menjadikanmu kuat dalam menjalani kehidupan.

Sesiapa yang tidak punya apa-apa tetap memiliki Allah. Sesiapa yang memiliki Allah makan punya segalanya.

Jangan pernah berputus asa jika menghadapi kesulitan. Kerana setiap titis air hujanyang jernih berasal daripada awan yang gelap.

Hidup di dunia adalah sementara. Akhirat jualah yang kekal untuk selamanya. Maka, berbuatlah kebaikan agar kehidupan akan datang lebih selesa.

Putus Asa -  Koleksi Kata Kata Semangat Malaysia

kata kata semangat untuk berjaya, kata-kata semangat untuk diri sendiri, kata-kata semangat untuk orang down, kata-kata semangat islam, ayat menaikkan semangat, kata kata semangat malaysia, kata kata semangat malaysia

Gambar: Kata Kata Semangat Untuk Berjaya – Malaysia

Gambar: Kata Kata Semangat Untuk Berjaya - Malaysia

Anda akan kecewa dengan perkara yang tidak anda lakukan berbanding dengan perkara yang telah anda lakukan

Anda yang menentukan tabiat anda. Kemudian, tabiat anda yang menentukan siapakah diri anda.

Anda memiliki dua pilihan sepanjang hayat. Sakit sekarang ingin berubah atau sakit kerana tidak berubah.

Setiap orang dapat mencapai kejayaan dalam hal apa sahaja…asalkan ia sangat menyukai pekerjaan yang dilakukan.

Makanan ringan hanya memberikan kepuasan sementara. Hidup sihat memberi kepuasan selamanya.

Kecemerlangan adalah hasil daripada sikap yang ingin sentiasa melakukan yang terbaik.

Gambar: Kata Kata Semangat Untuk Berjaya - Malaysia

Saat orang berkata buruk mengenai kita, padahal kita tidak pernah mengusik kehidupan mereka…itu petanda bahawa kehidupan kita lebih indah dari mereka.

Perlaha-lahan daki kejayaan kerana semua perkara bermula dengan kesusahan.

KEJAYAAN…sememangnya ia adalah proses yang sangat perlahan. Tetapi, berhenti ditengah jalan tidak akan membantu untuk mempercepatkannya.

Baca: Gambar – 70 Kata Kata Semangat Dalam Bahasa Melayu

Hidup memerlukan pengorbanan,
Pengorbanan memerlukan perjuangan,
Perjuangan memerlukan ketabahan,
Ketabahan memerlukan keyakinan,
Keyakinan pula menentukan kejayaan,
Kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan.


Kata Kata Ayat Semangat

Orang yang berjaya di dunia ini pada awalnya bermula dengan satu harapan dan impian. Demi harapan dan impian, mereka mula berusaha membuktikannya. Sehingga mencapai kejayaan. Impian menjadi realiti.

SABAR. Setiap apa yang berlaku itu pasti ada hikmah di sebaliknya. Jadi, jangan cepat putus asa dan teruskan berusaha.

Jika kita melakukan sesuatu dengan keikhlasan, nescaya ganjaran yang kita terima juga setanding dengan apa yang kita usahakan.

Setelah kita mengenali diri kita sendiri, kita akan menyedari bahawa kejayaan adalah hak milik mutlak kita.

Belajarlah setiap hari dari apapun dan siapapun. Belajarlah mengenal kehidupan. Berbahagialah sesegera mungkin.

Perjalanan yang jauh bermula dengan langkah pertama. Oleh itu, kenali diri anda sendiri sebelum mengenai orang lain.

Setiap hajat pasti tercapai andainya kita tidak pernah mengecewakan impian orang lain.

Tidak usah berusaha jadi lebih baik dari orang lain. Tapi, berusahalah jadi lebih baik dari hari semalam.

Kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal. Tetapi, ia datang dari semangat yang tidak pernah mengalah.

KEJAYAAN. Kita nampak orang punya kejayaa. Kita nampak orang punya senyuman. Tapi, kita tak nampak betapa susahnya orang itu nak sampai ke tahap itu.


Baca: Malaysia – Assalamualaikum dan Salam Jumaat

Kata Kata Semangat Malaysia

Orang yang MALAS berusaha selalunya akan RAJIN mengeluh dan mengutuk. Orang yang RAJIN berusaha pula selalunya MALAS hendak mengeluh dan pastinya MALAS hendak melayan orang yang kuat mengutuk.

Selalu ada HARAPAN bagi mereka yang sering berdoa. Selalu ada JALAN bagi mereka yang sering berdoa.

Gambar: Kata Kata Semangat Untuk Berjaya - Malaysia

Allah lebih tahu apa yang baik untuk kita berbanding diri kita sendiri. Inilah penawar untuk hati apabila sesuatu yang kita tidak ingini berlaku dalam hidup. Yakinlah bahawa Allah swt sebaik-baik perancang.

HARI INI, dunia adalah nyata dan akhirat hanya cerita. Tapi, SETALH MATI…. dunia hanya cerita dan akhirat jadi nyata.

Bahagia itu bermula dengan diri kamu sendiri. Bukan dengan pasangan. Bukan dengan kerja. Bukan dengan duit. Hanya dengan kamu dan Allah swt.

Tidak ada orang yang benar-benar malas. Seorang pemalas adalah orang yang rajin tidak melakukan apa-apa

Baca: Rezeki Quote – Alhamdulillah Syukur

Memang benar, kejayaan itu hanya untuk orang tertentu sahaja iaitu berkeyakinan, berusaha, berdoa, bersabar dan bertawakal.

Yang besar itu nafsu
Yang singkat itu waktu
Yang dekat itu kematian
Yang susah itu keikhlasan
Yang dijauhi itu kemalasan
Yang cepat itu adalah marah
Yang berat itu ialah amanah
Yang sukar itu kesabaran
Yang lupa itu kesyukuran
Yang merosak amal itu mengumpat
Yang dinanti Allah swt itu ialah TAUBAT

Jangan penah mengesal mengenal seseorang didalam kehiudpan. Orang yang baik akan memberimu kebahagiaan. Dan orang yang buruk akan memberimu pengalaman. Bahkan seburuk-buruk manusia akan memberimu pelajaran. Jika hatimu bijak, kamu tidak akan pernah rugi kawan.

Dunia ini umpama lautan yang luas. Kita adalah kapal yang belayar di lautan yang telah banyak kapal karam didalamnya. Andai muatan kita adalah iman dan layarnya taqwa, nescaya kita akan selamat dari tersesat di lautan hidup ini.


Mutiara Kata Semangat

Cara termudah jadi pandai adalah belajar dari hal terbodoh yang pernah kamu lakukan.

Untuk semua kepedihan yang kita alami, bersabar dan bertahanlah. Kerana Allah swt tahu dimana batas kemampuan kita.

Setiap kejayaan bermula dengan keputusan untuk mencuba.

Jadikan hari ini lebih baik daripada semalam.

Lihat kejayaan orang lain sebagai motivasi. Bukan dilihat untuk iri hati dan dengki.

Gambar: Kata Kata Semangat Untuk Berjaya - Malaysia

Jangan GIVE UP. Habiskan apa yang anda mulakan.

Kejayaan adalah pilihan

Kunci kejayaan adalah di tangan anda. Bukan pada tangan orang lain.

Jangan sangka diri kita adalah TERBAIK kerana kita BELUM kecapi KEJAYAAN yang orang lain capai.

Perlu selalu ingat dalam kejayaan kita pasti ada doa dari orang lain. Jangan sombong.


Perubahan yang kecil mampu merubah perkara yang besar.

Aku lebih suka mendiamkan diri dan hanya memerhatikan orang lain. Kerana, dari situlah aku dapat belajar sesuatu yang dapat mengubah diri aku untuk menajdi insan yang lebih baik.

Kejayaan tidak datang kepada manusia yang leka

Perbaiki diri anda. Tapi, jangan jatuhkan orang lain.

Sesungguhnya Allah tidak akan pernah ambil apa yang kita sayang tanpa menggantikannya dengan yang lebih baik.

Motivasi yang terbaik datangnya dari diri anda sendiri.

Setiap yang kita lakukan biarlah jujur. Kerana kejujuran itu terlalu penting dalam sesbuah kehidupan. Tanpa kejujuran, hidup sentiasa menjadi mainan orang.

Perjalanan seribu batu bermula dengan hanya satu kaki yang melangkah.

Ketika orang lain meragukanmu, yang harus kamu lakukan adalah percaya pada diri sendiri dan buktikan kemampuanmu.

Apabila seseorang itu mengakiti kami, berdoalah kepada Allah agar kamu tidak melakukan sedemikian terhadap orang lain.


Bangun dan teruslah berjuang! Jangan sesekali mengenal erti putus asa. Walaupun berapa banyak kali kita jatuh. Ingat! Allah sentiasa menemani kita setiap masa.

Usah mimpi soal kejayaan andai minda dipenuhi persoalan gagal.

Keluarlah pada waktu pagi untuk mencari rezeki dan segala keperluan. Sesungguhnya, keluar bekerja di pagi hari (dipenuhi dengan) keberkatan dan kejayaan – Hadis Riwayat At-Tharbrani

Mulakan setiap pekerjaan dengan BISMILLAH. Insyaallah disitu ada keberkatan.

Rahsia kejayaan hidup adalah persediaan manusia untuk menyambut kesempatan yang menjelma.

Akan ada halangan dan cabaran. Akan ada yang meraguimu. Akan ada kesilapan. Tetapi, dengan kerja yang keras, tiada had untuk kamu berjaya.

Ilmu tanpa amal umpama pohon yang tidak berbuah.

Sesiapa yang menempuh satu jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan ke Syurga.

Kecemerlangan adalah hasil daripada sikap yang ingin sentiasa melakukan yang terbaik.

Kejayaan tidak datang kepada manusia yang leka.

Orang yang berjaya dalam hidup adalah orang yang nampak tujuannya dengan jelas. Dan menjurus kepadanya tanpa menyimpang ke tempat lain.

Minda POSITIF melahirkan KEJAYAAN diri.

Niatkan dalam hati yang kita ingin belajar kerana Allah. Kerana mahu membanggakan ibu bapa serta orang disekeliling kita. Dan kerana mahu membuktikan yang kita juga boleh berjaya seperti orang lain.

Kata Kata Semangat Untuk Berjaya – Malaysia kata kata semangat untuk berjaya, kata kata semangat untuk orang sakit, kata-kata semangat in english, kata-kata semangat pendek, kata-kata semangat islam, kata-kata semangat untuk diri sendiri, kata-kata semangat english pendek, kata kata semangat bisnes Kata Kata Semangat Untuk Berjaya Kata Kata Semangat Untuk Berjaya